Training Taaldenken in spel
Spel en vooral het ‘doen-alsof-spel’ is belangrijk voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Wil jij het spel, het taal en het denken bij jonge kinderen tijdens het spel goed leren stimuleren? Ontdek dan tijdens de training Taaldenken in spel wat jij kunt doen om kinderen te begeleiden tijdens hun doen-alsof-spel. Het doel van deze training is professionals meer handvatten te bieden voor spelinteracties met kinderen van 2 tot 4 jaar.
Het traject bestaat uit vijf groepsbijeenkomsten, het zelfstandig oefenen van nieuwe vaardigheden met de kinderen in de eigen groep, en individuele coaching.
Startkwalificaties
De training Spel en Spelbegeleiding is voor alle pedagogisch medewerkers toegankelijk ongeacht opleidingsniveau. Als vooropleiding is ervaring in het werken met jonge kinderen en basiskennis van spel gewenst.
Speciale voorwaarden
Geen
Wat levert de training op?
Tijdens deze training staan de 3 V’s centraal: Verkennen, Verbinden, Verrijken. Daarnaast behandelen we de 10 kernelementen van spelbegeleiding en voor achtergrondkennis over spel- en taaldenkontwikkeling.
Je leert het spel van kinderen te observeren: wat doen ze en welke taal gebruiken ze? Je speelt mee en maakt hier opnames van. Dit beeldmateriaal zetten we in om het spel van kinderen te observeren en jouw eigen bijdrage aan het spel te analyseren. Zo krijg je handvatten om aan te sluiten bij het spel van kinderen.
Studiemateriaal
Bij de training ontvang je vanuit de trainer de benodigde studiemateriaal.
Duur van de training
De gehele training duurt 3 tot 6 maanden en bestaat uit 5 bijeenkomsten van 1,5 tot 2 uur. Tussen de bijeenkomsten in vind 4 keer een coaching moment plaats van ongeveer 30 minuten.
Studiebelasting
Activiteit | Tijdsduur |
5 bijeenkomsten | 1,5 tot 2 uur |
4 coaching momenten | 30 minuten |
Het lezen van achtergrondinformatie | 1 uur per bijeenkomst |
Opdrachten in de dagelijkse praktijk | 1 uur per bijeenkomst |
Scroll naar rechts om de gehele tabel te bekijken
Opzet van de training
Tijdens de bijeenkomsten wordt stap voor stap theorie besproken en gekoppeld aan de dagelijkse praktijk van de deelnemers. Er wordt gewerkt met interactieve bijeenkomsten waarbij er direct geoefend wordt met de theorie tijdens de bijeenkomst en in de praktijk. Pedagogisch medewerkers leren van elkaar en inspireren elkaar tijdens de verschillende opdrachten in de bijeenkomst.
Vrijstellingenbeleid
Voor deze training geldt geen vrijstellingenbeleid.
Certificering
Na afronding van de training ontvangen de deelnemers een bewijs van deelname.
Trainingsmogelijkheden
Trainingsvorm
Incompany
Locatie
Intern in eigen organisatie aanvrager
Aantal deelnemers
De training kan starten vanaf 10 deelnemers een heeft een maximale capaciteit van 15 deelnemers.
Speciale voorwaarden
–
Trainingsdatums
Nader te bepalen
Informatie aanvragen
Heeft de informatie over deze training/coaching uw interesse gewekt of zijn er nog vragen waarmee wij kunnen helpen? Neem dan contact op voor verdere informatie zodat we per mail of in een persoonlijk gesprek al uw vragen en wensen kunnen doornemen.
Contact
Schuurman PACT
Buitenrust 4
1713CV Obdam
06 – 23018433
info@schuurmanpact.nl